Остеоартрит

Остеоартрит ФизиоАрт

Остеоартритът е хронично заболяване на ставите, което се характеризира с разграждане на ставния хрущял и промени в околните тъкани. Това е най-честата форма на артрит и може да засегне всяка става в тялото, но най-често се наблюдава в ставите на ръцете, коленете, тазобедрената става и на прешлените на гръбначния стълб.

1. Възраст - Рискът от развитие на остеоартрит нараства с възрастта.
  2. Генетика - Наследствеността играе роля в предразположението към заболяването.
  3. Наранявания - Предишни наранявания на ставите могат да увеличат риска от развитие на остеоартрит.
  4. Прекомерно натоварване - Дълготрайното натоварване на ставите, особено при хора с наднормено тегло или професии, които изискват тежка физическа работа, може да допринесе за износването на ставния хрущял.
  5. Други заболявания - Някои заболявания като ревматоиден артрит, подагра и диабет могат да увеличат риска от развитие на остеоартрит.

- Болка - Болката в засегнатата става е най-честият симптом. Обикновено се увеличава при движение и намалява при покой.

- Скованост - Засегнатите стави могат да бъдат сковани, особено след периоди на покой.

- Намалена подвижност - Може да има ограничение в движението на засегнатата става.

- Подуване - В някои случаи ставата може да бъде подута и топла на допир.

- Пукане в ставата по време на движение.

Диагноза и лечение

Диагнозата на остеоартрит обикновено се основава на клинични прегледи, анамнеза и образни изследвания като рентгенови снимки или ядрено-магнитен резонанс (ЯМР) Лечението на остеоартрит цели да облекчи симптомите и да подобри функцията на ставите. Може да включва:

- Лекарствена терапия - Обезболяващи и противовъзпалителни лекарствени средства.

- Физиотерапия - Упражнения за укрепване на мускулите около засегнатите стави и апаратни процедури.

- Начин на живот - Отслабване, ако пациентът има наднормено тегло и избягване на дейности, които претоварват ставите.

- Ортопедични средства - Носене на поддържащи приспособления като специализирани обувки с цел подмяна на ставата.

Остеоартритът е хронично заболяване, което изисква дългосрочно лечение за облекчаване на симптомите и поддържане на качеството на живот.За да избегнем крайностите ние сме се погрижили за всичко. Във ФизиоАрт предлагаме терапия с високоенергиен лазер LIGHTFORCE 40W. Лазерната терапия стимулира кръвообращението и регенерацията на тъканите, намалявайки възпалението и болката в засегнатите стави. Нашите специалисти ще изготвят индивидуален план за лечение, съобразен с вашите нужди, за да постигнем оптимални резултати и да се върнете към активния начин на живот възможно най-скоро.